Efekt HDRI przy użyciu standardowego rendera



Wiele prac, które można zobaczyć w sieci posiada piękne efekty odbicia np. samochody. Ten prosty efekt można otrzymać bez użycia silnika Vray co można zaobserwować na obrazku z kulkami. Widoczne odbicia białych kwadracików oraz innych figur to jest właśnie HDRI. Efekt ten możemy uzyskać w bardzo prosty sposób, który opiszę w skrócie:

- tworzymy materiał, w którym odznaczamy wszystkie "ulepszenia"
- wchodzimy w zakładkę Luminescencja i wybieramy kolor biały
- poziom emisji podawany jest w % i jego domyślna wartość to 100%, im bardziej zwiększymy jego poziom tym odbicie w obiekcie będzie intensywniejsze
- po stworzeniu materiały tworzymy np. prostokąt, na który nakładamy wcześniej stworzony materiał i oddalamy go ( najlepiej ustawić go nad naszym obiektem do renderowania )od naszego obiektu
- kolejnym krokiem jest stworzenie materiały do naszego obiektu, który będzie renderowany i w zakładce materiału, który zostanie na niego nałożony musimy zaznaczyć opcję ODBICIE by zobaczyć taki efekt odbicia jak na kulkach powyżej. Wartość odbicia ustawiamy według własnego uznania.


Szablon z kulkami jest do pobrania TUTAJ tak by każdy mógł sobie zobaczyć przykładowe rozmieszczenie oświetlenie oraz obiektów Luminescencji.
Poniżej to samo zdjęcie lecz w większej rozdzielczości.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz